Nowa rezerwacja

Do góry  Wstecz  Dalej

Rezerwacja terminu udzielenia usługi jest możliwa po wybraniu przycisku Nowa rezerwacja.

Okno "Rezerwacje" - tworzenie nowej rezerwacji

W kolejnym etapie nowej rezerwacji terminu należy wybrać pacjenta, dla którego będzie realizowana usługa medyczna (użytkownik, podopieczny lub dziecko).

Tworzenie nowej rezezerwacji - wybór pacjenta

Po wybraniu odpowiedniego pacjenta należy wyszukać usługę medyczną, na którą ma być rezerwowany termin. Wyszukiwać można według nazwy, miejsca realizacji, lekarza lub kodu/nazwy części VIII systemu resortowych kodów identyfikacyjnych.

Tworzenie nowej rezezerwacji - wybór usługi medycznej

Po rozwinięciu wybranej pozycji system wyświetli szczegóły usługi, gdzie użytkownik może wybrać miejsce realizacji usługi oraz personel wykonujący usługę.

Poniżej przedstawiono przykład usługi, dla której dostępne jest jedno miejsce realizacji oraz lekarz wykonujący usługę.

Tworzenie nowej rezezerwacji - wybór personelu

Jeżeli usługa medyczna jest komercyjna, to na liście dostępnych pozycji wyświetlana jest informacja, że usługa jest płatna oraz zakres cenowy dla takiej wizyty.

Tworzenie nowej rezezerwacji - wybór usługi komercyjnej

Na tym etapie, jeżeli Administrator systemu wprowadził wymagalność aktywnej deklaracji POZ określonego typu podczas rejestracji terminu danej usługi, a pacjent nie ma zarejestrowanej takiej deklaracji, to wyświetlony zostanie stosowny komunikat (poniżej przedstawiono jego przykład).

Komunikat o treści: "Pacjent nie posiada deklaracji wyboru pielęgniarki"

Po wybraniu usługi medycznej użytkownik będzie miał możliwość wyboru terminu oraz godziny rezerwacji.

Za pomocą pola Skocz do daty istnieje możliwość wyświetlenia propozycji terminów zaczynających się od wybranej w polu daty.

Tworzenie nowej rezerwacji - wybór daty i godziny usługi medycznej

Jeżeli rezerwowany termin dotyczy usługi komercyjnej, to po określeniu daty i godziny zostanie wyświetlone okno, w którym pacjent musi wybrać cenę usługi wraz z rabatami i stawką VAT oraz określić, czy płatność następuje przed wykonaniem, czy po realizacji usługi.

Tworzenie nowej rezerwacji - okno z ceną usługi komercyjnej

Domyślnie na etapie wyboru godziny rezerwacji, jeżeli pacjent ma już zarezerwowany termin w danym dniu i czasie, system wyświetli stosowny komunikat (jego przykład przedstawiono poniżej), a proces rezerwacji nie będzie kontynuowany.

Komunikat o treści: "W podanym okresie istnieje inna rezerwacja pacjenta na świadczenie"

Po wybraniu daty i godziny w grafiku, w przypadku gdy dana usługa wymaga danych skierowania pacjenta, należy określić rodzaj skierowania oraz uzupełnić dane:

1. Dla e-skierowań trzeba zaznaczyć pole eSkierowanie, a następnie uzupełnić numer e-skierowania.

Tworzenie nowej rezerwacji - okno danych e-skierowania

2. W przypadku gdy pole eSkierowanie nie jest zaznaczone, należy wprowadzić następujące dane:

data skierowania;

informacja, czy skierowanie jest wydane w trybie pilnym;

kod komórki organizacyjnej – pole, w którym należy uzupełnić kod komórki organizacyjnej na podstawie części VII systemu resortowych kodów identyfikacyjnych (pole jest wymagane);

specjalność komórki – pole, w którym należy wybrać z listy właściwy identyfikator typu komórki organizacyjnej (pole jest wymagane);

dane instytucji kierującej (numer REGON);

dane lekarza (numer prawa wykonywania zawodu);

dane rozpoznania (kod rozpoznania).

Tworzenie nowej rezerwacji - okno danych skierowania

Za pomocą przycisku Dodaj załącznik istnieje możliwość dodania skanu skierowania.

W kolejnym etapie tworzenia nowej rezerwacji użytkownik powinien uzupełnić kwestionariusz umożliwiający zebranie dodatkowych informacji od pacjenta, które mogą być przydatne na etapie rezerwacji terminu.

Tworzenie nowej rezerwacji - przykładowy kwestionariusz

Jeżeli pacjent nie ma wprowadzonego numeru telefonu, to podczas rezerwacji terminu może zostać uruchomione okno, w którym należy go uzupełnić oraz w zależności od konfiguracji – potwierdzić za pomocą kodu potwierdzającego.

Tworzenie nowej rezerwacji - brak numeru telefonu pacjenta

Po uzupełnieniu i przesłaniu kwestionariusza (przycisk Wyślij) należy sprawdzić dane i ostatecznie potwierdzić rezerwację terminu.

Tworzenie nowej rezerwacji - potwierdzenie rezerwacji

W przypadku rezerwacji terminu na usługę komercyjną, w oknie podsumowania widoczna jest również kwota z pozycji cennika, którą wybrał pacjent oraz informacja, czy płatność ma być zrealizowana przed, czy po wykonaniu usługi.

Tworzenie nowej rezerwacji - potwierdzenie rezerwacji związanej z usługą komercyjną

Dla niektórych usług, podczas podsumowania procesu tworzenia nowej rezerwacji wyświetlana jest dodatkowa sekcja Pomiary. Użytkownik ma możliwość zaznaczenia pola Czy dołączyć wyniki pomiarów oraz ustawienia daty, od której raport z pomiarami będzie generowany.

Tworzenie nowej rezerwacji - opcja dołączenia wyników pomiaru

Po potwierdzeniu rezerwacji:

jeżeli termin usługi rezerwowany jest na dzień bieżący, raport z wynikami pomiarów zostanie wygenerowany automatycznie z zakresem dat: od daty ustawionej przez użytkownika podczas rezerwacji do dnia bieżącego;

jeżeli termin usługi rezerwowany jest na dzień inny niż bieżący, raport zostanie wygenerowany automatycznie w dniu rezerwacji.

Tworzenie nowej rezerwacji - raport wyników pomiarów

W zależności od konfiguracji modułu, przy próbie potwierdzenia rezerwacji może być konieczne wpisanie kodu przesłanego w wiadomości SMS na numer telefonu użytkownika.

Tworzenie nowej rezerwacji - okno wprowadzenia kodu potwierdzającego

Potwierdzenie rezerwacji terminu spowoduje pojawienie się na ekranie głównym nowej rezerwacji o statusie Zaplanowana.

Tworzenie nowej rezerwacji - zakończenie rezerwacji usługi

Możliwa jest rezerwacja terminu na usługę dotyczącą wizyty receptowej pacjenta. Funkcjonalność działa analogicznie do rezerwacji wizyty na pozostałe usługi za wyjątkiem tego, że w trakcie procesu wyświetlane jest dodatkowe okno z listą leków na receptę do wyboru.

Tworzenie nowej rezerwacji - wizyta receptowa

Wyświetlane leki pochodzą z recept wystawionych pacjentowi z ostatnich dwóch lat oraz z listy stale przyjmowanych leków.

Przed potwierdzeniem rezerwacji wymagane jest podanie uzasadnienia wizyty.

Na liście rezerwacji modułu e-Pacjent, po wyświetleniu szczegółów wizyty prezentowane są leki wybrane w procesie rezerwacji.

Tworzenie nowej rezerwacji - rezerwacja związana z wizytą receptową

W systemie istnieje blokada rejestracji terminów dla pacjenta, którego ostatnie trzy rezerwacje zostały anulowane z jego winy. W takim wypadku, przy próbie wyboru pacjenta do rezerwacji terminu system wyświetli poniższy komunikat.

Komunikat o treści: "Możliwość rezerwacji została zablokowana, prosimy o kontakt z placówką"