Rejestracja użytkownika

Do góry  Wstecz  Dalej

W celu rejestracji nowego użytkownika systemu MPI należy na ekranie logowania wybrać opcję Utwórz konto jako Pacjent Pełnoletni.

Opcja Utwórz konto jako Pacjent Pełnoletni na ekranie logowania

Po wybraniu opcji należy wypełnić następujące dane:

imię, drugie imię i nazwisko;

numer PESEL;

numer telefonu;

adres e–mail;

preferowany kanał komunikacji z pacjentem (telefon lub wiadomość e–mail);

login użytkownika – system automatycznie podpowiada unikalny login na podstawie pierwszej litery imienia oraz pełnego nazwiska użytkownika (funkcjonalność działa, gdy pole Login nie jest uzupełnione. Jeśli w systemie istnieje już pacjent o takim samym imieniu i nazwisku, to do loginu dodana zostanie unikalna cyfra);

hasło zgodne z wymaganiami systemu.

Okno rejestracji konta pacjenta

Jeżeli pacjent jest obcokrajowcem, to należy wybrać pole wyboru Jestem obcokrajowcem – zamiast pola PESEL zostanie wyświetlona dodatkowa sekcja z danymi:

kraj pochodzenia (wybór z listy rozwijanej),

numer ewidencyjny w kraju lub nadany numer PESEL,

numer dokumentu tożsamości w kraju,

data urodzenia (wybór z kalendarza),

płeć (wybór z listy rozwijanej).

Okno rejestracji konta pacjenta, który jest obcokrajowcem

Na etapie rejestracji konta istnieje również możliwość uzupełnienia adresu zamieszkania pacjenta (za pomocą pola wyboru Dodaj adres zamieszkania).

Okno rejestracji konta pacjenta - uzupełnianie adresu zamieszkania

W dolnej części okna użytkownik ma możliwość dodania załączników (dokumentów) do konta pacjenta.

Okno rejestracji konta pacjenta - dodawanie załączników

Po wprowadzeniu wszystkich wymaganych danych, użytkownik musi zaakceptować Regulamin Medycznego Portalu Informacyjnego (po zapoznaniu się z treścią dostępną pod linkiem) oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

Dodatkowo można również wyrazić zgodę na otrzymywanie (poprzez adres e–mail lub numer telefonu) informacji:

związanych z procesem leczenia,

handlowych i marketingowych.

Po uzupełnieniu danych oraz wprowadzeniu kodu związanego z obrazkiem należy wybrać przycisk Utwórz konto.

Okno rejestracji konta pacjenta - przycisk "Utwórz konto"

Przycisk Posiadasz już konto? Zaloguj się, znajdujący się w dolnej części okna rejestracji, umożliwia powrót do ekranu logowania do systemu.

Po użyciu przycisku Utwórz konto system informuje użytkownika o prawidłowym stworzeniu konta oraz o dalszych czynnościach związanych z aktywacją konta.

Istnieją trzy sposoby aktywacji konta w zależności od ustawień kanałów komunikacyjnych:

potwierdzenie za pomocą linku aktywacyjnego konta, który został wysłany na skrzynkę pocztową pacjenta (wiadomość e-mail);

potwierdzenie poprzez kod wysłany na podany numer telefonu komórkowego;

potwierdzenie za pomocą wiadomości e-mail oraz telefonu komórkowego.

Poniżej przedstawiono przykładową wiadomość e-mail zawierającą link aktywacyjny dla konta.

Przykładowa wiadomość e-mail dotycząca potwierdzenia utworzenia konta

Poniżej przedstawiono okno umożliwiające wprowadzenie kodu potwierdzającego, który został wysłany na podany numer telefonu.

Okno rejestracji konta pacjenta - wprowadzenie kodu potwierdzającego wysłanego na numer telefonu

W przypadku gdy użytkownik nie otrzymał wiadomości, istnieje możliwość ponownego wysłania:

SMS z kodem potwierdzającym – czynność opisano w rozdziale: Ponowne wysłanie kodu potwierdzającego,

e–mail z linkiem potwierdzającym – czynność opisano w rozdziale: Ponowne wysłanie linku aktywacyjnego.

Po potwierdzeniu konta za pomocą linku aktywacyjnego i/lub kodu potwierdzającego konto zostanie prawidłowo utworzone i użytkownik może się na nie zalogować.