Rejestracja użytkownika |
Do góry Wstecz Dalej |
W celu rejestracji nowego użytkownika systemu MPI należy na ekranie logowania wybrać opcję Utwórz konto jako Pacjent Pełnoletni. Po wybraniu opcji należy wypełnić następujące dane: •imię, drugie imię i nazwisko; •numer PESEL; •numer telefonu; •adres e–mail; •preferowany kanał komunikacji z pacjentem (telefon lub wiadomość e–mail); •login użytkownika – system automatycznie podpowiada unikalny login na podstawie pierwszej litery imienia oraz pełnego nazwiska użytkownika (funkcjonalność działa, gdy pole Login nie jest uzupełnione. Jeśli w systemie istnieje już pacjent o takim samym imieniu i nazwisku, to do loginu dodana zostanie unikalna cyfra); •hasło zgodne z wymaganiami systemu. Jeżeli pacjent jest obcokrajowcem, to należy wybrać pole wyboru Jestem obcokrajowcem – zamiast pola PESEL zostanie wyświetlona dodatkowa sekcja z danymi: •kraj pochodzenia (wybór z listy rozwijanej), •numer ewidencyjny w kraju lub nadany numer PESEL, •numer dokumentu tożsamości w kraju, •data urodzenia (wybór z kalendarza), •płeć (wybór z listy rozwijanej). Na etapie rejestracji konta istnieje również możliwość uzupełnienia adresu zamieszkania pacjenta (za pomocą pola wyboru Dodaj adres zamieszkania). W dolnej części okna użytkownik ma możliwość dodania załączników (dokumentów) do konta pacjenta. Po wprowadzeniu wszystkich wymaganych danych, użytkownik musi zaakceptować Regulamin Medycznego Portalu Informacyjnego (po zapoznaniu się z treścią dostępną pod linkiem) oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Dodatkowo można również wyrazić zgodę na otrzymywanie (poprzez adres e–mail lub numer telefonu) informacji: •związanych z procesem leczenia, •handlowych i marketingowych. Po uzupełnieniu danych oraz wprowadzeniu kodu związanego z obrazkiem należy wybrać przycisk Utwórz konto. Przycisk Posiadasz już konto? Zaloguj się, znajdujący się w dolnej części okna rejestracji, umożliwia powrót do ekranu logowania do systemu. Po użyciu przycisku Utwórz konto system informuje użytkownika o prawidłowym stworzeniu konta oraz o dalszych czynnościach związanych z aktywacją konta. Istnieją trzy sposoby aktywacji konta w zależności od ustawień kanałów komunikacyjnych: •potwierdzenie za pomocą linku aktywacyjnego konta, który został wysłany na skrzynkę pocztową pacjenta (wiadomość e-mail); •potwierdzenie poprzez kod wysłany na podany numer telefonu komórkowego; •potwierdzenie za pomocą wiadomości e-mail oraz telefonu komórkowego. Poniżej przedstawiono przykładową wiadomość e-mail zawierającą link aktywacyjny dla konta. Poniżej przedstawiono okno umożliwiające wprowadzenie kodu potwierdzającego, który został wysłany na podany numer telefonu. W przypadku gdy użytkownik nie otrzymał wiadomości, istnieje możliwość ponownego wysłania: •SMS z kodem potwierdzającym – czynność opisano w rozdziale: Ponowne wysłanie kodu potwierdzającego, •e–mail z linkiem potwierdzającym – czynność opisano w rozdziale: Ponowne wysłanie linku aktywacyjnego. Po potwierdzeniu konta za pomocą linku aktywacyjnego i/lub kodu potwierdzającego konto zostanie prawidłowo utworzone i użytkownik może się na nie zalogować. |